Ridley: online sfeercatalogus

De uitdaging

Ridley, Belgisch fabrikant van racefietsen en mountainbikes, wilde met haar productcatalogi de stap zetten van print naar digitaal om haar klanten beter te leren kennen en bij te staan in de customer journey.

Oplossing

We creëerden een online sfeercatalogus over de allernieuwste fietsmodellen van Ridley. De catalogus is interactief: na het invullen van een e-mailadres krijgt de wielerliefhebber toegang tot een schat aan informatie, mooi weergegeven met foto’s, filmpjes en animaties. Elk fietsmodel gaat vergezeld van het verhaal achter de techniek, de evolutie van de fiets en advies voor het vinden van de juiste zithouding. Profrenner Thomas de Gendt geeft tips voor het rijden van een toertocht of wedstrijd. Via een storelocator vindt de bezoeker simpel de weg naar de dichtstbijzijnde Ridley-dealer.

Ridley

Thibaut Norga, Ridley: “Een geprinte catalogus zorgde elk jaar voor een hoop stress. Een grote deadline en daarna amper feedback over het nut van het magazine. Daarom kozen we om vanaf 2020 over te schakelen op een online platform. Je hebt een magazine dat je gedurende het jaar kan aanvullen en bijschaven, terwijl je het aantal bezoekers perfect kan meten. Contention begeleidde ons fantastisch in deze transitie. Oerdegelijke uitleg over het platform, samen nadenken over de teksten, de foto’s, de flow en het design van de catalogus – deze samenwerking is voor 100 procent geslaagd!”

Resultaten
Data verzameld

Via het online magazine verzamelde Ridley relevante data van consumenten over koopgedrag, voorkeur en profiel. Daardoor is Ridley in staat om haar marketingbeleid aan te scherpen.

Effectiviteit

In tegenstelling tot de vroegere, geprinte catalogi zijn de effecten van het online magazine zichtbaar en nauwkeurig te meten.

Innovatief

Met de transitie van print naar online presenteert Ridley zich als een vernieuwende en vooruitstrevende partij in de fietsbranche.

Scroll naar top