Contentstrategie uitbesteden

Wat is je contentstrategie?

Je bedrijf verspreidt op allerlei manieren en via veel verschillende kanalen tekst, afbeeldingen en filmpjes. Maar zit er ook een bepaalde visie achter. Of schiet je met hagel? Met andere woorden: heb je een contentstrategie? 

Bij de ontwikkeling van een goede contentstrategie is het bijvoorbeeld belangrijk om een contentkalender op te stellen. Voor het maken van een goede kalender is een doelgroepenanalyse nodig: wat willen zij lezen, horen of zien? Tegen welke problemen lopen zij aan en welke informatie kan daarbij helpen?

In 5 stappen naar effectieve content

Wij helpen je graag een contentstrategie te ontwikkelen en een contentkalender te maken die bijdraagt aan het bereiken van je marketing- of organisatiedoelstelling. De 5 stappen die we met je doorlopen om een contentstrategie te maken, zijn hieronder weergegeven.

Stap 1: doel en boodschap bepalen?

Voorbeelden van deze doelen zijn:

  • Beter gevonden worden
  • Bestaande klanten koesteren
  • Nieuwe klanten vinden
  • Kennis delen
  • Autoriteit opbouwen

De unieke boodschap van jouw bedrijf, die in alle content doorklinkt, zegt iets over je relevantie, je belofte en het bewijs dat doelgroepen op je kunnen vertrouwen.

Stap 2: vertalen naar begrijpelijke taal

Na het formuleren van de centrale boodschap is het zaak om deze uit te werken en toe te spitsen op de betreffende doelgroepen en de daarvoor in te zetten kanalen. 

Stap 3: bepalen van geschikte kanalen

Een blog is bijvoorbeeld meer geschikt om te informeren en kennis te delen. Een landingspagina is vaak juist commercieel en gericht op conversie. Mogelijke kanalen zijn:

  • Social media
  • Website
  • Blogs
  • Nieuwsbrieven
  • Forums
  • Discussiegroepen
  • TV en radio
  • Kranten en tijdschriften
Stap 4: boodschappen ontwikkelen per kanaal

Het is belangrijk om verschillende boodschappen te hebben voor verschillende kanalen, zodat ontvangers niet overal hetzelfde zien. De kanalen moeten elkaar wel versterken.

Stap 5: de effecten van content meten

Als je doelstellingen formuleert, is het ook belangrijk om het effect van content te meten. Want: meten is weten. Het helpt je om content voortdurend aan te passen en relevanter te maken.

Benieuwd hoe wij je hierbij kunnen helpen?
Scroll naar top